Algemene Voorwaarden van dienstverlening

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing, zodra de opdrachtgever de bijstand van de
opdrachtnemer heeft gevraagd. Alle bepalingen van deze voorwaarden zijn tussen partijen van
kracht, voor zover hier niet schriftelijk uitdrukkelijk van is afgeweken

Artikel 1. DEFINITIES

De onderstaande met hoofdletter geschreven definities hebben in het kader van deze algemene
voorwaarden de volgende betekenis:
A. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die aan Opdrachtnemer de
Opdracht heeft gegeven tot het verrichten van Werkzaamheden;
B. Opdrachtnemer: het kantoor dat de Opdracht heeft aanvaard. Alle Opdrachten worden
uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door het kantoor, niet door of vanwege een individuele
Medewerker, ook als Opdrachtgever de Opdracht uitdrukkelijk of stilzwijgend heeft verleend
met het oog op uitvoering hiervan door een bepaalde Medewerker of bepaalde
Medewerkers. De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW worden uitdrukkelijk van
toepassing uitgesloten;
C. Opdracht/ Overeenkomst: de overeenkomst van opdracht, waarbij Opdrachtnemer zich
jegens Opdrachtgever verbindt om bepaalde Werkzaamheden te verrichten;
D. Werkzaamheden: alle door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever uit te voeren
werkzaamheden en verrichtingen waartoe Opdracht is gegeven en die door Opdrachtnemer
zijn aanvaard, alsmede alle daaruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende werkzaamheden en
verrichtingen.
E. Bescheiden: alle door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde
informatie of gegevens; alle in het kader van de uitvoering van de Opdracht / Overeenkomst
door Opdrachtnemer vervaardigde of verzamelde gegevens; en alle overige informatie van
enige relevantie voor de uitvoering of voltooiing van de Opdracht. Voornoemde informatie
kan al dan niet zijn opgeslagen op (on)stoffelijke gegevensdragers en al dan niet zijn
ondergebracht bij derden;
F. Medewerker: een natuurlijke persoon werkzaam bij of verbonden aan de Opdrachtnemer, al
dan niet op grond van een arbeidsovereenkomst;
Artikel 2. TOEPASSELIJKHEID
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op: alle aanbiedingen, offertes,
Opdrachten, rechtsbetrekkingen en Overeenkomsten, hoe ook genaamd, waarbij
Opdrachtnemer zich verbindt/ zal verbinden om Werkzaamheden te verrichten voor
Opdrachtgever, alsmede op alle daaruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende
Werkzaamheden.
2. Afwijkingen van en aanvullingen op de Opdracht en/of deze algemene voorwaarden zijn
slechts geldig als ze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen in, bijvoorbeeld, een
(schriftelijke) Overeenkomst of (een nadere) opdrachtbevestiging.
3. Indien enige voorwaarde in deze algemene voorwaarden afwijkt van een voorwaarde in de
opdrachtbevestiging dan geldt de in de opdrachtbevestiging opgenomen voorwaarde voor
wat betreft de tegenstrijdigheid.
4. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor eventuele aanvullende of vervolgopdrachten.
5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van Opdrachtgever wordt door
Opdrachtnemer hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen.

6. Op deze algemene voorwaarden kunnen zich ook die natuurlijke en rechtspersonen
beroepen die direct of indirect op welke wijze dan ook, al dan niet op grond van een
arbeidsovereenkomst, bij de dienstverlening aan Opdrachtgever door of vanwege
Opdrachtnemer zijn betrokken.
7. De werkzaamheden van een opdrachtnemer (kunnen) betreffen (ondermeer) het voeren van
een complete boekhouding c.q. administratie ten behoeve van de op- drachtgever, het
opstellen van jaarstukken, het verzorgen van belastingaangiften en de eventuele vervolgen
daarop, het adviseren inzake vraagstukken van financiële, fiscale en/of bedrijfskundige aard,
alsmede alle handelingen en verrichtingen die – gelet op de rechtsverhouding en de daaruit
voortvloeiende opdracht – dienstig kunnen zijn in verband met de hierboven genoemde
werkzaamheden.
8. De opdrachtgever met wie eenmaal op de onderhavige voorwaarden werd gecontracteerd,
wordt geacht stilzwijgend akkoord te zijn gegaan met de toepasselijkheid van deze
voorwaarden op later met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten.
Artikel 3. GEGEVENS OPDRACHTGEVER
1. Opdrachtgever is gehouden om alle Bescheiden die Opdrachtnemer naar zijn oordeel nodig
heeft voor het correct uitvoeren van de verleende Opdracht in de gewenste vorm, op de
gewenste wijze en tijdig ter beschikking van Opdrachtnemer te stellen. Opdrachtnemer
bepaalt wat moet worden verstaan onder tijdig, de gewenste vorm en de gewenste wijze.
2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, de volledigheid en de betrouwbaarheid van de door
hem verstrekte Bescheiden, ook als deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard
van de Opdracht niet anders voortvloeit.
3. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor schade die het gevolg is van onjuiste of
onvolledige Bescheiden.
4. Voor rekening en risico van Opdrachtgever zijn de door Opdrachtnemer gemaakte extra
kosten en extra uren, alsmede de overige schade voor Opdrachtnemer, vanwege het niet,
niet tijdig of niet behoorlijk verschaffen door de Opdrachtgever van voor de uitvoering van
de Werkzaamheden noodzakelijke Bescheiden.
5. In geval van elektronische verzending van informatie – waaronder begrepen (maar niet
beperkt tot) belastingaangiften, jaarrekeningen, rapportages – van (en in opdracht van)
Opdrachtgever door Opdrachtnemer aan derden, wordt Opdrachtgever aangemerkt als de
partij die de betreffende informatie ondertekent en verzendt.
6. Opdrachtnemer heeft het recht om de uitvoering van de Opdracht op te schorten tot het
moment dat Opdrachtgever aan de in het eerste lid genoemde verplichtingen heeft voldaan.
7. Op eerste schriftelijk verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer de originele, door
Opdrachtgever verstrekte, Bescheiden aan Opdrachtgever retourneren.
Artikel 4. UITVOERING OPDRACHT
1. Opdrachtnemer voert de Opdracht uit naar beste kunnen en met in achtneming van de
toepasselijke wet- en (Beroeps)regelgeving.
2. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de Opdracht wordt uitgevoerd en door welke
Medewerker(s).
3. Opdrachtnemer heeft het recht om Werkzaamheden te laten verrichten door een door de
Opdrachtnemer aan te wijzen derde.
4. Opdrachten worden aangegaan voor de duur van 12 maanden met ingang van datum
ondertekening van offerte. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Artikel 5. INTELLECTUELE EIGENDOM
1. Het uitvoeren van de Opdracht door Opdrachtnemer houdt niet tevens in de overdracht van
intellectuele eigendomsrechten die bij Opdrachtnemer rusten. Alle intellectuele
eigendomsrechten die ontstaan tijdens, of voortvloeien uit, de uitvoering van de Opdracht
behoren toe aan Opdrachtnemer.
2. Het is Opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om de producten waarop de intellectuele
eigendomsrechten van Opdrachtnemer rusten, dan wel producten waarop intellectuele
eigendomsrechten rusten met betrekking tot het gebruik waarvan Opdrachtnemer
gebruiksrechten heeft verworven, te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren.
Hierbij gaat het bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) om: computerprogramma`s,
systeemontwerpen, werkwijzen, adviezen, (model)contracten, rapportages, templates,
macro’s, websites en andere geestesproducten.
3. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om de in het tweede lid genoemde producten zonder
voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer aan derden ter hand te stellen.
Dit geldt niet in het geval Opdrachtgever een deskundig oordeel wil verkrijgen over de
uitvoering van de Werkzaamheden door Opdrachtnemer. Opdrachtgever zal in dat geval zijn
verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan de door hem ingeschakelde derden.
4. Boekhoud Nu heeft de vrijheid om opgeleverde zaken te gebruiken en af te beelden voor
eigen promotie.
Artikel 6. OVERMACHT
1. Als partijen de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kunnen
nakomen ten gevolge van overmacht in de zin van art. 6:75 BW dan worden die
verplichtingen opgeschort tot op het moment dat partijen alsnog in staat zijn deze op de
overeengekomen wijze na te komen.
2. Als de situatie als bedoeld in het eerste lid zich voordoet hebben partijen het recht om de
Overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang schriftelijk op te zeggen,
overigens zonder dat recht op enige schadevergoeding bestaat.
3. Indien Opdrachtnemer bij het intreden van de overmachtssituatie al gedeeltelijk aan de
overeengekomen verplichtingen heeft voldaan, is Opdrachtnemer gerechtigd de verrichte
Werkzaamheden afzonderlijk en tussentijds te facturen en dient de Opdrachtgever deze
factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke transactie.
Artikel 7. HONORARIUM EN KOSTEN
1. De door Opdrachtnemer uitgevoerde Werkzaamheden worden op basis van bestede tijd en
gemaakte kosten aan Opdrachtgever in rekening gebracht, tenzij partijen uitdrukkelijk anders
overeenkomen zoals bijvoorbeeld de betaling van een vaste prijs. Betaling van het
honorarium is niet afhankelijk van het resultaat van de Werkzaamheden tenzij schriftelijk
anders is overeengekomen. Reistijd en verblijfskosten ten behoeve van de Werkzaamheden
worden apart in rekening gebracht.
2. Naast het honorarium worden de door Opdrachtnemer gemaakte onkosten en de declaraties
van door Opdrachtnemer ingeschakelde derden aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
3. Opdrachtnemer heeft het recht om de betaling van een voorschot te vragen aan
Opdrachtgever. Het niet (tijdig) betalen van het voorschot kan een reden zijn voor
Opdrachtnemer om de Werkzaamheden (tijdelijk) op te schorten.

4. Als na de totstandkoming van de Overeenkomst, maar voordat de Opdracht geheel is
uitgevoerd, honoraria of prijzen wijzigen, heeft Opdrachtnemer het recht om het
overeengekomen tarief aan te passen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
5. Indien dit wettelijk verplicht is dan wordt de omzetbelasting apart in rekening gebracht over
alle door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen.
6. Alle in de overeenkomst, offertes en aanbiedingen genoemde bedragen zijn exclusief BTW
tenzij nadrukkelijk anders is aangegeven. Verschuldigde omzetbelasting wordt aan afnemer
doorberekend.
Artikel 8. BETALING 1.
1. 1.Betaling door Opdrachtgever van de aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient,
middels Mollie SEPA-incasso facturen worden maandelijks per automatische incasso geïnd
van een door Klant opgegeven IBAN-nummer tenzij anders is overeengekomen.
2. Klant dient ervoor zorg te dragen dat er voldoende saldo op de opgegeven rekening
aanwezig is.
3. Indien automatische incasso niet mogelijk blijkt zal Boekhoud Nu Klant per ommegaande
hiervan in kennis stellen. Klant blijft verantwoordelijk voor tijdige betaling van de factuur.
4. Wanneer het verschuldigde bedrag niet kan worden geïncasseerd (bijvoorbeeld omdat het
saldo van rekening van Klant te laag is), mag Boekhoud Nu per mislukte incasso extra
administratiekosten in rekening brengen.
5. Bij niet tijdige betaling zal Boekhoud Nu aan Klant in rekening mogen brengen de
administratiekosten, afsluitkosten, de afkoopsom (zijnde de resterende abonnementsgelden)
van de resterende duur van de Overeenkomst, wettelijk rente, buitengerechtelijke
incassokosten en evt. een proceskostenveroordeling volgens de daarbij gebruikelijke
tarieven.
6. Betaling door Opdrachtgever van de aan Opdrachtnemer verschuldigde bedragen dient,
zonder dat Opdrachtgever recht heeft op enige aftrek, korting, opschorting of verrekening, te
geschieden binnen 14 dagen na de factuurdatum, tenzij anders overeengekomen. De dag van
betaling is de dag van bijschrijving van het verschuldigde op de rekening van Opdrachtnemer.
7. Na het verstrijken van de onder lid 1. genoemde termijn is de opdrachtgever een
rentevergoeding verschuldigd van wettelijke rente ex artikel 6:119a BW, waarbij een
gedeelte van de maand wordt beschouwd als de gehele maand
8. Na het verstrijken van de in lid 1. genoemde termijn is de opdrachtgever aan de
opdrachtnemer daarnaast verschuldigd alle in de redelijkheid gemaakte kosten om buiten
rechte betaling van de declaratie te verkrijgen, welke kosten minimaal 15% van de hoofdsom
zullen bedragen vermeerderd met omzetbelasting met een minimum van 70 euro, zonder
dat de opdrachtnemer gehouden is aan te tonen of hij de betreffende kosten daadwerkelijk
heeft gemaakt. Voorts is opdrachtgever in dat geval aan opdrachtnemer verschuldigd alle
door opdrachtnemer gemaakte gerechtelijke kosten. Indien opdrachtnemer derden
inschakelt voor de gerechtelijke dan wel buitengerechtelijke werkzaamheden, dan is de
opdrachtgever alle kosten, die deze derden in verband met buitengerechtelijke
werkzaamheden maakt direct dan wel indirect eveneens aan opdrachtnemer verschuldigd.
9. In geval van een gezamenlijk gegeven Opdracht zijn Opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk
voor de betaling van het factuurbedrag, de verschuldigde rente(n) en kosten.
10. Als de financiële positie of het betalingsgedrag van Opdrachtgever naar het oordeel van
Opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, of als Opdrachtgever nalaat een voorschot dan wel
een declaratie binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn te voldoen dan is
Opdrachtnemer gerechtigd om van Opdrachtgever te verlangen, dat deze onverwijld

(aanvullende) zekerheid stelt in een door Opdrachtnemer te bepalen vorm. Als
Opdrachtgever nalaat om de verlangde zekerheid te stellen dan is Opdrachtnemer
gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten, de verdere uitvoering van de Overeenkomst
onmiddellijk op te schorten en is al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer uit welke
hoofde ook verschuldigd is, direct opeisbaar.
Artikel 9. TERMIJNEN
1. Als tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer een termijn/datum is afgesproken waarbinnen
de Opdracht dient te worden uitgevoerd en Opdrachtgever verzuimt om: (a) een
vooruitbetaling te voldoen – indien overeengekomen – of (b) de noodzakelijke Bescheiden
tijdig, volledig, in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen, dan
treden Opdrachtgever en Opdrachtnemer in overleg over een nieuwe termijn/datum
waarbinnen de Opdracht dient te worden uitgevoerd.
2. Termijnen waarbinnen de Werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn alleen te
beschouwen als een fatale termijn als dit uitdrukkelijk en met zoveel woorden tussen
Opdrachtgever en Opdrachtnemer (schriftelijk) overeengekomen is.
3. Wanneer een klant in verzuim is wordt volledige vordering in een keer opeisbaar. Artikel 10.
AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARINGEN
1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van Opdrachtgever die ontstaat doordat
Opdrachtgever aan Opdrachtnemer geen, onjuiste of onvolledige Bescheiden heeft verstrekt,
of doordat deze niet tijdig zijn aangeleverd. Hieronder wordt mede begrepen de situatie dat
de
2. Opdrachtnemer niet in staat is de jaarstukken binnen de wettelijke termijn te deponeren bij
de Kamer van Koophandel als gevolg van een handelen of nalaten (aan de zijde) van de
Opdrachtgever.
3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen: gederfde
winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en andere gevolgschade of
indirecte schade die het gevolg is van het niet, niet tijdig of niet deugdelijk presteren door
Opdrachtnemer.
4. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot de vergoeding van de directe schade
die het rechtstreekse gevolg is van een (samenhangende serie van) toerekenbare
tekortkoming(en) in de uitvoering van de Opdracht. Deze aansprakelijkheid voor directe
schade is beperkt tot het bedrag dat volgens de aansprakelijkheidsverzekeraar van
Opdrachtnemer voor het betreffende geval wordt uitgekeerd, vermeerderd met het
eventueel door Opdrachtnemer uit hoofde van de verzekering te dragen eigen risico. Onder
directe schade wordt – onder meer – verstaan: de gemaakte redelijke kosten ter vaststelling
van de oorzaak en omvang van de schade; de gemaakte redelijke kosten om de prestatie van
Opdrachtnemer aan de Overeenkomst te laten beantwoorden en de gemaakte redelijke
kosten ter voorkoming of beperking van de schade.
5. Als, om welke reden dan ook, de aansprakelijkheidsverzekeraar niet tot uitkering – zoals
bedoeld in lid 3 van dit artikel – overgaat, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt
tot het bedrag van het voor de uitvoering van de Opdracht in rekening gebrachte
honorarium. Als de Opdracht een duurovereenkomst betreft met een looptijd van meer dan
één (1) jaar, dan wordt het hiervoor bedoelde bedrag gesteld op eenmaal het bedrag van het
honorarium dat in de twaalf maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade in
rekening is gebracht aan Opdrachtgever.

6. Een samenhangende serie van toerekenbare tekortkomingen geldt als één (1) toerekenbare
tekortkoming.
7. Opdrachtgever is gehouden om schade beperkende maatregelen te nemen. Opdrachtnemer
heeft het recht om de schade ongedaan te maken of te beperken door herstel of verbetering
van de uitgevoerde Werkzaamheden.
8. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die
veroorzaakt is doordat Opdrachtgever aan Opdrachtnemer geen, onjuiste of onvolledige
Bescheiden heeft verstrekt.
9. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden (Medewerkers van
Opdrachtnemer en door Opdrachtnemer ingeschakelde derden daaronder begrepen) die in
verband met de uitvoering van de Opdracht schade lijden, welke schade het gevolg is van het
handelen of nalaten van Opdrachtgever of van onveilige situaties in diens bedrijf of
organisatie.
10. Het bepaalde in de leden 1 t/m 8 van dit artikel heeft zowel betrekking op de contractuele als
de buitencontractuele aansprakelijkheid van Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever.
11. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit verwerkingen door
anderen buiten opdrachtnemer.
Artikel 11. OPZEGGING
1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer kunnen te allen tijde (tussentijds) de Overeenkomst
onmiddellijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door middel
van een schriftelijke kennisgeving aan de andere partij. Als de Overeenkomst eindigt voordat
de Opdracht is voltooid, is Opdrachtgever het honorarium verschuldigd overeenkomstig de
door Opdrachtnemer opgegeven uren voor Werkzaamheden die ten behoeve van
Opdrachtgever zijn verricht. In geval dat een vast bedrag is afgesproken, is opdrachtgever het
restant van het bedrag dat voor het contractjaar is afgesproken verschuldigd.
2. Als Opdrachtgever overgaat tot (tussentijdse) opzegging dan heeft Opdrachtnemer recht op
vergoeding van het aan zijn zijde ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies, op
vergoeding van additionele kosten die Opdrachtnemer reeds heeft gemaakt, en op
vergoeding van kosten die voortvloeien uit eventuele annulering van ingeschakelde derden
(zoals – onder meer – de eventuele kosten met betrekking tot onder aanneming).
3. Als Opdrachtnemer overgaat tot (tussentijdse) opzegging dan heeft Opdrachtgever recht op
medewerking van Opdrachtnemer bij de overdracht van Werkzaamheden aan derden, tenzij
er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Opdrachtgever waardoor
Opdrachtnemer zich genoodzaakt ziet om tot opzegging over te gaan. Voorwaarde voor het
recht op medewerking als in dit lid bepaald, is dat Opdrachtgever alle onderliggende
openstaande voorschotten dan wel alle declaraties heeft voldaan.
Artikel 12. OPSCHORTINGSRECHT
1. Opdrachtnemer is bevoegd om na een zorgvuldige belangenafweging de nakoming van al zijn
verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de afgifte van Bescheiden of andere
zaken aan Opdrachtgever of derden, tot op het moment dat alle opeisbare vorderingen op
Opdrachtgever volledig zijn voldaan.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op Bescheiden van Opdrachtgever die (nog) geen
bewerking door Opdrachtnemer hebben ondergaan.
Artikel 13. VERVALTERMIJN

Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en
andere bevoegdheden van Opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens Opdrachtnemer in verband
met het verrichten van Werkzaamheden door Opdrachtnemer, in ieder geval na één jaar na het
moment waarop Opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van
deze rechten en bevoegdheden. Deze termijn betreft niet de mogelijkheid om een klacht in te dienen
bij de daartoe aangewezen instantie(s) voor de klachtbehandeling en/of de Raad voor Geschillen.
Artikel 14. OVERIGE BEPALINGEN
1. Als Opdrachtnemer op locatie van Opdrachtgever Werkzaamheden verricht, garandeert
Opdrachtgever een geschikte werkplek, die voldoet aan de wettelijk gestelde ARBO normen
en aan andere toepasselijke regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden.
Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat Opdrachtnemer in dat geval wordt voorzien
van kantoorruimte en overige faciliteiten die naar het oordeel van Opdrachtnemer
noodzakelijk of nuttig zijn om de Overeenkomst uit te voeren en die voldoen aan alle
daaraan te stellen (wettelijke) vereisten. Met betrekking tot beschikbaar gestelde
(computer)faciliteiten is Opdrachtgever verplicht voor continuïteit zorg te dragen onder
meer door middel van afdoende back-up, veiligheid en viruscontrole procedures.
Opdrachtnemer zal viruscontrole procedures toepassen wanneer Opdrachtnemer van de
faciliteiten van Opdrachtgever gebruik maakt.
2. Bepalingen in de Opdracht die uitdrukkelijk of naar hun aard ook na afloop of beëindiging
van de Opdracht van kracht dienen te blijven, blijven na afloop of beëindiging van kracht,
waaronder mede begrepen de artikelen 6, 8, 9, 11, 16.
Artikel 15. TOEPASSELIJK RECHT EN FORUMKEUZE
1. De Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.
2. Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement
waarin Opdrachtnemer gevestigd is.
3. Het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel laat onverlet de mogelijkheid van Opdrachtgever om
een geschil voor te leggen bij de Raad voor Geschillen en/of een klacht in te dienen bij de
Opdrachtnemer zelf.

Artikel 16. REPARATIECLAUSULE NIETIGHEDEN
1. Als enige bepaling uit deze algemene voorwaarden of uit de onderliggende
Opdracht/Overeenkomst geheel of ten dele nietig en/of niet geldig en/of niet afdwingbaar
mocht zijn, dit ten gevolge van enig wettelijk voorschrift, rechterlijke uitspraak dan wel
anderszins, dan zal dit geen enkel gevolg hebben voor de geldigheid van alle andere
bepalingen van deze algemene voorwaarden of de onderliggende Opdracht/Overeenkomst.
2. Als op enige bepaling in de Opdracht of op een gedeelte van de Opdracht rechtens geen
beroep kan worden gedaan, blijft het overige gedeelte van de Opdracht onverminderd van
kracht, met dien verstande dat de bepaling op het gedeelte waarop geen beroep kan worden
gedaan, geacht moet worden zodanig te zijn aangepast dat een beroep daarop wel mogelijk
is, waarbij de intentie van partijen met betrekking tot de oorspronkelijke bepaling c.q. het
oorspronkelijke gedeelte zoveel mogelijk in stand blijft.

Artikel 17. OPLEVERING
1. Boekhoud Nu levert een inspanningsverplichting en daarom geen verplichting tot het
behalen van een resultaat.
2. De wijze en termijn van oplevering wordt in de overeenkomst met afnemer bepaald.
3. Na oplevering zijn alle geleverde diensten of producten voor rekening en risico van afnemer.
4. Boekhoud Nu is bevoegd de oplevering in delen op te leveren.
5. Opgegeven of overeengekomen opleveringstermijnen zijn nimmer fatale termijnen.
Artikel 18. WEBSITE / HOSTING
1. Boekhoud Nu is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan door uitval, hacking, storingen,
buitenwerkingstelling, verlies van gegevens bij de hostingprovider en derden die door
Boekhoud Nu zijn ingeschakeld, ongeacht de oorzaak.
2. Op de aanvraag en gebruik van de domeinnaam van afnemer zijn de geldende regels en
procedures van de desbetreffende registrerende instanties van toepassing. De registrerende
instanties zijn verantwoordelijk ten aanzien van de aanvraag van de domeinnaam. Boekhoud
Nu is niet verantwoordelijk voor het honoreren van de aanvraag van de domeinnaam.
3. De domeinregistratie geschiedt op de naam van Boekhoud Nu en ter verantwoordelijkheid
van afnemer.
4. De domeinregistratie geschiedt per kalenderjaar. Indien de desbetreffende registrerende
instantie dit mogelijk maakt, kan deze termijn in overeenstemming met Boekhoud Nu
worden gewijzigd.
5. Afnemer kan de domeinregistratie jaarlijks opzeggen tegen het einde van de contractdatum
met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Indien afnemer geen opzegging aan
Boekhoud Nu stuurt, wordt afnemer te zijn geacht de domeinregistratie voort te zetten.
6. Boekhoud Nu is nimmer aansprakelijk en verantwoordelijk voor de schade die voortvloeit uit
de inhoud en het gebruik van de domein en domeinnaam.
7. Boekhoud Nu is niet verantwoordelijk voor de inhoud en informatie van de website van
afnemer.
8. Boekhoud Nu heeft het recht de website op non-actief te zetten en/of te verwijderen indien
de inhoud: in strijd is met geldende wet- of regelgeving; – een gewelddadig karakter heeft of
verwijst naar een locatie met een gewelddadige inhoud; – discrimineert naar ras, geslacht,
politieke gezindheid, godsdienst of levensovertuiging; – illegale activiteiten aanspoort,
uitvoert, bevordert of aanprijst; – gehackt is of wordt.
9. Boekhoud Nu is nimmer aansprakelijk voor de schade die optreedt doordat de website van
afnemer onrechtmatige inhoud bevatte.
10. Afnemer plaatst geen malware en/of virussen op zijn website welke (mogelijk) schade
kunnen toebrengen.
11. Indien afnemer malware en/of virussen op zijn of haar website heeft geplaatst, wordt de
malware en/of virus per direct verwijderd.
12. Indien het herhaaldelijk voorkomt dat afnemer met opzet malware en/of virussen op zijn of
haar website plaatst, heeft Boekhoud Nu het recht de website buiten werking te (laten)
stellen.
13. Bij de aanvraag voor webhosting/van een domeinnaam worden jouw (betaal)gegevens
ingevuld.
14. Wanneer de totaalfactuur is voldaan, krijg jij complete toegang tot jouw website.
15. Boekhoud Nu behoudt ten allen tijde toegang tot jouw website.

16. Ingeval Boekhoud Nu de domeinnaamregistratie verzorgt, wordt deze door Boekhoud Nu in
naam van Opdrachtgever aangevraagd. Boekhoud Nu staat er niet voor in dat een aanvraag
voor (een) domeinna(a)men ook daadwerkelijk wordt toegekend. Boekhoud Nu aanvaardt
geen aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor de inhoud, samenstelling en/of het
gebruik van de domeinnaam. Opdrachtgever vrijwaart Boekhoud Nu voor aanspraken van
derden hierover.
17. Boekhoud Nu is niet gehouden te hosten op een dedicated server en zij is geheel vrij in de
wijze waarop zij de hosting verzorgt. Boekhoud Nu is niet verantwoordelijk voor de
infrastructuur van Opdrachtgever of derden.
18. De overeenkomst tot hosting wordt aangegaan voor een minimale duur van 12 maanden. De
overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd voor dezelfde duur en onder dezelfde
voorwaarden, tenzij de overeenkomst ten minste 1 maand voor het aflopen ervan schriftelijk
wordt opgezegd.
Artikel 19. RECHT VAN RECLAME
1. Afnemer dient het binnen zeven dagen na oplevering van de opdracht aan Boekhoud Nu
kenbaar te maken wanneer de opgeleverde zaken niet voldoen aan de overeenkomst.
2. Indien constatering van het niet voldoen aan de overeenkomst redelijkerwijs niet mogelijk
blijkt binnen zeven dagen, dient afnemer Boekhoud Nu hiervan schriftelijk en gemotiveerd in
kennis te stellen.
3. 3 Indien afnemer na oplevering bezwaar heeft tegen de wijze waarop de overeenkomst door
Boekhoud Nu is uitgevoerd, dient afnemer binnen zeven dagen een schriftelijke mededeling
aan Boekhoud Nu te doen.
4. Indien reclames niet tijdig schriftelijk kenbaar zijn gemaakt, wordt afnemer geacht akkoord
te zijn gegaan met de opgeleverde zaken.
5. Indien afnemer de factuur van de opgeleverde zaken niet tijdig voldoet, behoudt Boekhoud
Nu zich eveneens het recht van reclame voor door de opgeleverde zaken terug te vorderen.
Hiermee gemoeide kosten komen eveneens voor rekening van afnemer.

Stel je vraag

Wil je meer informatie ontvangen?
Laat het ons weten!